Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

ΣΦΟΔΡΑ ΠΥΡΑ ΑΝΕΥ ΟΥΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΙΣ ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης πυροβολούν με άσφαιρα πυρά το δοσύλογο καθεστώς Αναστασιάδη χώρίς όμως να πράττουν ή να κινητοποιούν τον κόσμό ώστε να εξαναγκάσουν την κυβέρνηση σε παραίτηση, αφού δεν υπάρχει συνταγματική πρόβλεψη ώστε στη Βουλή να κατατεθεί πρόταση μομφής και να πέσει η κυβέρνηση.

Ας δούμε αναλυτικά τί είπαν λεκτικά τα κόμματα.

Η Ελένη Μαύρου, μέλος του Πολιτικού Γραφείου του ΑΚΕΛ, ανέφερε ότι «δυστυχώς, οι εξελίξεις επιβεβαίωσαν αυτό που καταγγέλλαμε εδώ και αρκετό καιρό: αυτή η κυβέρνηση είχε συνειδητά αποφασίσει το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών και όλες οι ενέργειες της εξυπηρετούσαν αυτόν τον σκοπό».
Υποστήριξε ότι «η απόρριψη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του σχεδίου αναδιάρθρωσης χρησιμοποιείται απλώς ως άλλοθι για τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις. Θυμόμαστε άλλωστε όλοι τις σχετικές καταγγελίες του συμβούλου του Προέδρου της Δημοκρατίας για θέματα αερομεταφορών κ. Χρίστου Πέτρου. Ούτε καν μιαν επιστολή δεν θέλησε να αποστείλει έγκαιρα ο Υπουργός Οικονομικών στην Κομισιόν για να υποστηρίξει το αίτημα των Κυπριακών Αερογραμμών».
 
«Μέχρι προχθές οι αρμόδιοι υπουργοί δήλωναν ότι προσπαθούσαν να αποτρέψουν το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών», ανέφερε η κ. Μαύρου και διερωτήθηκε κατά πόσο ήταν ειλικρινείς;

Χαρακτήρισε «ψευδή» τον ισχυρισμός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση «δεν είχε ετοιμάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης τη στιγμή που ο ίδιος ο νυν υπουργός Οικονομικών πρωτοστάτησε, όντας βουλευτής, στην ακύρωση από την "κυβερνώσα Βουλή", του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας που είχε ετοιμαστεί από την Air France».
 
Η θέση του ΑΚΕΛ «για προαποφασισμένες ενέργειες επιβεβαιώνει τέλος το βεβιασμένο των χθεσινών κινήσεων: Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν αξιοποίησε το χρονικό περιθώριο που δίνεται για υλοποίηση της απόφασης, δεν έδωσε καν χρόνο μελέτης της απόφασης», κατέληξε η κ. Μαύρου.

Για σοβαρές ευθύνες για το κλείσιμο της εταιρείας, που πρέπει να αναζητηθούν, κάνει λόγο το ΕΥΡΩΚΟ, με τον Γενικό Γραμματέας του κόμματος, Μάριο Καράντωνα, να δηλώνει ότι «το άδοξο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών φανερώνει ότι δεν έχει εκλείψει η επιπολαιότητα και η ανικανότητα στη διαχείριση κρίσιμων ζητημάτων».
«Επιτέλους η επιπολαιότητα και η ανικανότητα στη διαχείριση των προβλημάτων του κράτους πρέπει να εκλείψουν γιατί  το κόστος είναι τεράστιο», ανέφερε.

Λέγοντας ότι για το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών υπάρχουν «σοβαρές ευθύνες», ο κ. Καράντωνας σήλωσε ότι το κόμμα του θα μελετήσει την απόφαση της Κομισιόν και δεν θα διστάσει να υποδείξει «τις όποιες ευθύνες προκύπτουν για λάθη, σκοπιμότητες και συμφέροντα που οδήγησαν τις Κυπριακές Αερογραμμές στο κλείσιμο».
 
«Θα επιμένουμε μέχρι τέλους ζητώντας να ξεκινήσει αμέσως έρευνα για την κακοδιαχείριση και τα συμφέροντα που οδήγησαν σε κλείσιμο την εταιρεία», συμπήρωσε.

Αναφερόμενος ότι από σήμερα «άλλες 550 οικογένειες έχουν προστεθεί στις 450 του περσινού χρόνου και έτσι έχουμε σύνολο τις 1000 οικογένειες των στελεχών των Κυπριακών Αερογραμμών να βρίσκονται πλέον στην ανεργία», το ΕΥΡΩΚΟ απηύθηκε 'εκκληση προς την κυβέρνηση να διασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων της εταιρείας.

Τέλος, ο κ. Καράντωνας κάλεσε την κυβέρνηση «να προχωρήσει με ταχύτητα τους σχεδιασμούς για δημιουργία νέας αεροπορικής κυπριακής εταιρίας με τη συνδρομή του ιδιωτικού τομέα».
 
Η κυβέρνηση «σαν έτοιμη από καιρό», αποχαιρέτισε τις Κυπριακές Αερογραμμές, προσθέτοντας εκατοντάδες ανθρώπους στη λίστα των ανέργων, ήταν το σχόλιο της εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Οικολόγων, Ελένης Χρυσοστόμου, η οποία ανέφερε ότι «τελικά ήρθε το προδιαγεγραμμένο τέλος των Κυπριακών Αερογραμμών».

«Το Κίνημα όμως», σημείωσε, «δεν μπορεί να μην εκφράσει για ακόμα μια φορά την απογοήτευση του για αυτή την εξέλιξη. Όσες φωνές  εξέφραζαν την άποψη ότι μπορούν να σωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές φιμώθηκαν. Πολλά σχέδια αναδιάρθρωσης της εταιρείας θάφτηκαν σε κάποια συρτάρια».

«Είναι ολοφάνερο», πρόσθεσε ότι η απόφαση για κλείσιμο του κρατικού αερομεταφορέα, «είχε παρθεί εδώ και καιρό αφού βρέθηκαν εναλλακτικές λύσεις στο "άψε-σβήσε" ώστε να καλυφθεί έστω και προσωρινά το κενό που δημιουργήθηκε εν μία νυχτί».
 
«Δεν μειώνουμε τη σημασία των λαθών των προηγούμενων κυβερνήσεων, της Βουλής, των εκάστοτε διοικήσεων της εταιρείας και των εργαζομένων. Όλα αυτά όμως δεν μπορούν να αθωώσουν μία κυβέρνηση που για δύο σχεδόν χρόνια δεν έκανε τίποτα για να σώσει την εταιρεία. Αντίθετα έκανε όλες τις ενέργειες για να κλείσει άδοξα η εταιρεία», ανέφερε η κ. Χρυσοστόμου.
 
Τόνισε ότι οι χθεσινές εξαγγελίες των δύο υπουργών ουδόλως καθησυχάζουν το Κίνημα. «Αυτή η κυβέρνηση», συμπλήρωσε «έχει προ πολλού αποδείξει ότι στη θεωρία τα πηγαίνει πολύ καλά, αλλά στην πρακτική εφαρμογή των εξαγγελιών της βαθμολογείται με αρνητικό πρόσημο», υπενθυμίζοντας το «τι έγινε με τους πρόωρα αφυπηρετήσαντες της Τράπεζας Κύπρου όπου ακόμα αγωνίζονται να πάρουν τα δικαιώματα τους από το ταμείο προνοίας τους, παρά τις τότε δεσμεύσεις του υπουργού Οικονομικών».
 
Παράλληλα, κάλεσε την κυβέρνηση «να μας πει το σχέδιο της για τις εκατοντάδες συνανθρώπων μας που θα ενταχθούν στο ανεργιακό δυναμικό της χώρας; Μήπως θα τους εντάξουν και αυτούς στο Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα όπως έκαναν με τόσες άλλες χιλιάδες που ακόμα το περιμένουν;», διερωτήθηκε.
 
Η κ. Χρυσοστόμου ανέφερε πως το Κίνημα Οικολόγων «δεν έχει πειστεί για τους σχεδιασμούς όσον αφορά τη συνδεσιμότητα της χώρας. Σε τρεις μήνες αρχίζει η τουριστική σεζόν. Ποιες είναι αυτές οι ξένες εταιρίες που θα εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα της χώρας μας; Πότε έγιναν οι συμφωνίες; Ποιοι θα αξιοποιήσουν το κενό; Ποιοι θα εκμεταλλευτούν τους επιβάτες;», διερωτήθηκε, προσθέτοντας ότι «σε μια χώρα της οποίας μεγάλο μέρος της οικονομίας της βασίζεται στον τουρισμό πως θα καλυφθεί ένα τεράστιο κενό το οποίο αφήνουν πίσω τους οι Κυπριακές Αερογραμμές;».
 
«Η κυβέρνηση», είπε, «πρέπει να ξεκαθαρίσει τα σχέδια της -αν έχει φυσικά- για το πώς θα αντιμετωπίσει, χωρίς απώλειες το σοβαρό αυτό θέμα» και κάλεσε τους αρμόδιους υπουργούς «να δώσουν απαντήσεις με στοιχεία και όχι θεωρίες».
 
«Η χώρα μας δεν σηκώνει άλλους λανθασμένους χειρισμούς και κτυπήματα κάτω από τη μέση στην οικονομία της. Δεν σηκώνει άλλα "δεσμεύομαι"», κατέληξε, η εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων.

Μετά το «κούρεμα» των καταθέσεων, έχουμε τον «αποκεφαλισμό» των Κυπριακών Αερογραμμών, δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών, Γιώργος Λιλλήκας, εκφράζοντας την ελπίδα όπως «μετά την τοποθέτηση του ΔΗΣΥ για "διάδοχο κράτος" της Κυπριακής Δημοκρατίας και όχι μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στη λύση να μην έχουμε και τον "αποκεφαλισμό" της Κυπριακής Δημοκρατίας».
 
«Θα συγχαρούμε την κυβέρνηση γιατί πέτυχε αυτό που ήθελε -να κλείσει τις Κυπριακές Αερογραμμές γιατί όπως ανέφερε και ο υπουργός Οικονομικών η Κύπρος δεν χρειάζεται και κυπριακό αερομεταφορέα», είπε στις δηλώσεις του στην Πάφο.
 
Ο κ. Λιλλήκας είπε πως η κυβέρνηση οφείλει να πει στον κυπριακό λαό πόσες δεκάδες εκατομμύρια θα πληρώνει στις επιδοτήσεις της RyanAir μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών.
 
Εάν επιδοτούσε με 25 ευρώ τον κάθε επιβάτη των Κυπριακών Αερογραμμών όπως κάνει με την RyanAir, οι Κυπριακές Αερογραμμές θα είχαν μερικές δεκάδες εκατομμύρια κέρδη, κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου